čtvrtek 28. dubna 2011

Návod ( Tutoriál ) na čtverečkovou žinylku ( Chenille )

Včera jsem dotvořila a nafotila zkušební vzorek čtverečkové žinylky.
Zde je :

Žinylka ( chenille ) – trochu jinak, čtverečková
Je jednoduchá technika s použitím  i nekvalitních třepivých látek. Čím více se třepí tím lépe. V případě použití kvalitnějších hustších látek, dosáhneme zvlněného efektu, ale ne třepivého. Můžeme použít i látky s vadou tisku (schová se ve vrstvách). Tuto žinylku nešijeme pod 45stupni, ale ve směru nitě.
Použití: polštáře, tašky, …
Pomůcky : řezací podložka, řezák, pravítko, tužka, šicí potřeby, šicí stroj, žehlička, ostré malé nůžtičky
Postup šití :
Nařežeme si  nebo nastříháme 3-6 čtverců nebo obdélníků o potřebné velikosti ( na můj vzorek jsem použila 1černý jako podklad + 1 červený mramor + 4 bílé + 1 červený mramor) Čtverce či obdélníky jsou o stejné velikosti ( mé obdélníky měly rozměr 17 x 23cm). Čtverce či obdélníky řežeme ve směru nitě!

 Na vrchní vrstvu si nakreslíte čtvercovou mřížku, z každé strany necháme asi 1cm okraj. Linky jsou od sebe asi 2,5 -3cm (u mne byly 3cm, čtverečky byly tedy 3 x 3cm).Čím chcete hustší, tím víc dejte vrstev  a čtverečky o trochu zmenšete.
Vrstvy splácnete žehličkou (hezky k sobě přilehnou)a sešpendlíte.
Prošijete vrstvy na stroji podle nakreslených linek vodorovně a pak svisle. Na začátku a na konci zapošijete.

Po úhlopříčkách čtverečků nakreslíte pomocné linky.
Pak ještě nakreslíte linky druhým směrem (budete mít čtverečky rozdělené křížem od rohu k rohu).
Čtverečky po linkách do kříže rozstřihnete. Rozstříháváte téměř do rohu. Pozor, abyste si nerozstřihly spodní vrstvu!

Pro lepší třepení jsem použila kartáč. Překartáčovala jsem všemi směry.

Zbývá vyprat v pračce a došít požadovanou věc.
Jelikož jsem byla nedočkavá, vyprala jsem žinylku pouze v ruce, protřepala ji a vysušila fénem. Zde je výsledek.


Přeji mnoho krásných výrobků!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat