sobota 7. května 2011

Koník Jiskřička pro radost malým

Dnes jsem měla na návštěvě všechny čtyři vnoučata a vzpomněla jsem si, že asi před rokem jsem jim šila jednoduché koníky, s kterými mi nadšeně pomáhaly. Třeba se vám také bude hodit, až budete potřebovat děti zabavit.
Koník Jiskřička pro radost malým
Proč Jiskřička ? Tak ho nazvala moje tehdy čtyřletá vnučka Verča, nadšenec všech možných živých i neživých koníků.

Koník je velmi jednoduchý a vhodný i pro začátečníky.
Koník je asi 30cm dlouhý a 23cm vysoký.Vyroben ze 100% bavlny a polyesterové výplně. Hříva  a ocas z vlny, oči jsou  z knoflíků,tlama vyšita černou bavlnkou.

Materiál :
2 kousky látky o rozměrech 38 x 30 cm (můžeme použít i zbytky jako jsem to udělala já)
100% polyesterové vlákno (třeba i polštáře s Ikea za 25 Kč)
Trochu vlny na ocas a hřívu
2černé knoflíky pro oči ( oči můžeme  vyšít nebo naaplikovat)
černá mulinka na vyšití tlamy
běžné šicí potřeby
šicí stroj

Postup šití
1. Vystřihneme si střih, popřípadě pro zpevnění můžeme zalaminovat nebo obkreslit na průhlednou umělohmotnou folii.
Dva kousky látek položíme lícem k sobě , na ně položíme střih koně a obkreslíme.
2. Sešpendlíme.

3. Na stroji krátkým stehem asi 1,5 obšijeme po lince, pouze necháme otvor na břiše pro plnění.

4. Vystřihneme s malým přídavkem a v oblých místech nastřihneme ke švu.

5. Obrátíme na líc.

6. Důkladně vycpeme a zašijeme otvor.

7. Vytvoříme z vlny hřívu a ocas. Ručně přišijeme. Vyšijeme tlamu a přišijeme  oči.

Střih : zvětšete si na požadovanou velikost



Hodně radosti v tvorbě koníka Jiskřičky !

Žádné komentáře:

Okomentovat